Dan Narodne biblioteke 2015.

nagrađeni na konkursu
DESNA I LEVA

Mama mi je jutros rekla:
„Ormar pun čarapa na spremanje te čeka!“
Zar je bitno, zar je važno,
desna i leva da se zagrle snažno?

Počnem lagano, počnem polako,
šarene čarape slažu se lako.
Roze, crvene, bež i bele,
sa likom žirafe, sove, žabe cele.

Neke su mi već male,
ali sa njih mi se smeše ljupke ale.
Neke su istanjile na petu i prstiće,
ali ako ih bacim, tužne biće.
Grejale su me dok mi je bilo hladno,
da ih bacim, možda i naljutiće se gadno.

Vesele čarape sad su zajedno,
ručice moje složile ih vredno.
Sada vidim i znam da je važno,
da desna i leva zagrle se snažno.

Marina Lovrić IV2, II nagrada na literarnom konkursu Narodne biblioteke

Őszi táj

Erdők mélyén,
jártam,
el is mesélem,
hogy mit láttam.

Sárgult a levél,
le is hullott,
Kikinda földjén
sok avar volt.

Tarka levél között
egy sünike aludt.
Vidám kis mókus,
a fára mászott.

A madarak elszálltak,
futott az  őz,
gyönyörű volt a táj,
gyönyörű az ősz.

Tijana Filipović IV5, III nagrada na literarnom konkursu Narodne biblioteke

KNJIGA ME UČI

Za mene je knjiga k’o najbolji drug,
teši me i uči,
odvede me kad čitam u začarani krug,
zaboravim odmah sve što me muči.

Vidim sve što hoću,
planine i zvezde,
u čudesne svetove
misli mi odjezde.

Ne osećam tlo, ni velike daljine,
Afrika je blizu, džungle i divljine.
Mora su mi plitka, ostrva mala,
pustinje zelene - za to knjizi hvala.

Ja sam malo čudo,
dosta mi je plača,
i kad knjigu čitam,
veća sam i jača.

U vašim životima sve je dan i noć,
a u mom sunce sija žarko,
knjiga mi je dala moć
da sve učim lako.


Bojana Milošević VI3, II nagrada na literarnom konkursu Narodne biblioteke

Szeretek rajzolni

Rajzolni  jó,
szárnyal a képzelet,
minden olyan más,
mikor a ceruzát előveszem.

Rajzolni  nagyon  jó,
oly sok minden alkotható,
számomra,
nincs semmi hozzáfogható.

Rajzolni  a  legjobb,
szénnel, krétával, színessel,
teljesen mindegy, hogy mivel,
csak az a lényeg, hogy szeretni kell.

Sattler Dórián VI5, III nagrada na literarnom konkursu Narodne biblioteke

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.