Bila jednom jedna balerina Kitri. Ona je bila najlepša devojka u kraju. Imala je jako strogog oca, koji nije hteo da joj dopusti da se uda za siromašnog berberina Basila, nego joj on predlaže da se uda za bogatog, ne toliko zgodnog čoveka, jer će on ipak imati više da joj pruži od siromašnog Basila. Ali Kitri nije želela da se uda za čoveka koga ne voli. Ona voli Basila i ne smeta joj njegovo siromaštvo.
U međuvremenu pojavljuje se vatrena igračica Mercedes, i njena svita igrača, i izvode svoj ples. Posle toga dolaze Don Kihot i njegov sluga Sančo Pansa. Don Kihot prepoznaje jedan ženski lik iz viteških romana koje je najčešće čitao. Sančo Pansa pokušava da ukrade hranu iz krčme, ali ga gostioničar primeti i počne da ga juri, i slučajno udari Gamaša umesto njega, što izaziva čitavu zbrku i smeh publike. To koriste Kitri i Basil i beže. Ljutiti otac i bogati prosac kreću za njima, ali im je Basilov drug odlučno preprečio put svojim kopljem. Zaljubljeni par luta gradom. Naišli su na čergu Cigana.
Ova scena je najupečatljivija – Cigani se bude i znatiželjno posmatraju pridošlice; Don Kihot u svom snoviđenju vidi voljenu Dulsineju; Basil i Kitri plešu svoju ljubavnu igru i posvećuju je Don Kihotu; Sančo Pansa je presretan što se njegov gospodar povratio iz transa; svi su plesali do jutra, zaneseni i obuzeti svojim osećanjima. U ovoj sceni je sve uskovitlano, pršti vatromet boja raskošnih kostima, svetlosni efekti sjajno dočaravaju atmosferu ove besane noći.
Novi je dan. Otac Lorenco insistira da se bogati prosac oženi njegovom ćerkom. Don Kihot mu objašnjava da je prava ljubav najvažnija i da mora dozvoliti svojoj ćerki da se uda za onoga koga ististinski voli. Sugrađani veselim plesom pokazuju da se slažu sa Don Kihotom. Kitri i Basil se venčavaju. Priča se nastavlja na glavnom trgu. Svi čestitaju mladencima i raduju se njihovoj sreći. Sledi niz svadbenih plesova. Po lepoj koreografiji ističe se duet Kitri i Basela. Uživamo gledajući graciozne pokrete.
Predstava se završava, spuštaju se zavese, orkestar svira laganu melodiju, a balerine i baletani se u parovima poklanjaju publici. Dugo aplaudiramo i tako nagrađujemo ovaj veliki ansambl za prikazanu čaroliju.
Nađa Gajin, VII4
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.