O crtanju i stripovima

Aleksandru Bajić VIII1 i Ivanu Protić VIII4 često možete videti kako crtaju, a skoro uvek se desi da baš njihovi radovi budu zapaženi i izloženi u školi ili negde u gradu.

Koliko dugo crtate stripove?
Aleksandra: Stripove crtam od svoje šeste godine.
Ivana: Od početka osnovne škole.

Gde nalazite inspiraciju?
Aleksandra: Inspiraciju najčešće nalazim u stvarima koje me okružuju, u prirodi, čak i kod kuće. Nešto interesantno se desi, pa me to inspiriše da nacrtam strip.
Ivana: Ja najčešće inspiraciju nađem na Instagramu, među slikama koje tu vidim.

Zašto ste se opredelile baš za ovaj hobi?

Aleksandra: Ovaj hobi mi daje da se izrazim više, mogu da naslikam i napravim štagod hoću. Nema granica.
Ivana: Meni je zabavno da crtam.

Da li se još neko u vašoj porodici bavi crtanjem?

Aleksandra i Ivana, uglas: Ne.

Koji vam je omiljeni strip?
Aleksandra: Imam ih više. Najčešće čitam stripove o superherojima, Marvela i DiSija.
Ivana: Ja nemam omiljeni strip.

Šta mislite o Manga likovima?
Aleksandra: Sviđaju mi se. Mislim da se ne razlikuju mnogo od ostalih.

Gde ste sve izlagale?
Ivana: Najviše u školi, Narodnoj biblioteci i Kulturnom centru.

Koji vam je najdraži uspeh?
Ivana: Meni su svi podjednako dragi, ali ako treba jedan da izdvojim, onda je nagrada na Danima ludaje.
Aleksandra: Najdraži uspeh mi je to što je jedan od mojih stripova izložen u Novom Sadu. To je bilo prošle godine.

Da bi neko crtao stripove, šta bi morao da zna?

Aleksandra: Najviše bi trebalo da zna osnovu anatomije i da zna kako da postavi scenu. To je najvažnije tehnički, ali najbitnije je da ima inspiraciju, kreativnost i ideje da napravi taj strip.

Šta volite da radite u slobodno vreme?
Aleksandra: Osim što slikam, štrikam slušam muziku, gledam filmove i serije.
Ivana: Gledam filmove i serije, idem s prijateljima napolje, igram se sa psom, slušam muziku, na Instagramu sam.

Koja bi bila vaša preporuka onima koji vole ili hoće da crtaju stripove?
Aleksandra: Preporučila bih svima koji vole da crtaju stripove da se ne zadržavaju na jednom, da se opuste, da ne žure. Bitniji je kvalitet od brzine i vremena.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.