Kad muzika privuče

Na nedavno održanoj Noći muzeja posebnu pažnju publike privukli su bendovi osnovaca i srednjoškolaca. Na bini su se odlično snašle Iva Plemić iz VII1 i Milica Ladik iz VIII3, pa smo odlučile da popričamo sa njima.

Koliko dugo svirate gitaru?
Iva: Gitaru sviram već šest godina. Završila sam i Muzičku školu ove godine.
Milica: Sviram malo više od godinu dana.

Zašto ste izabrale baš ovaj instrument?
Milica: Najviše me je privlačio od svih ostalih instrumenta.
Iva: U početku sam htela da sviram bubnjeve, ali to nije bilo u Muzičkoj školi, pa sam izabrala drugi instrument koji se najviše koristi u rok muzici. Kasnije sam hrela da pređem na električnu gitaru, ali sam prešla u ritam sekciji na bas gitaru.

Recite nam nešto više o bendu. Kako se zove? Koliko ima članova?
Iva: Bend se zove Dogma i ima pet članova, zajedno sa mnom. To su Mateja, Mate, Mario, Anđela i ja. Imamo od 11 do 15 godina.
Milica: First Level je ime benda. Ima pet članova, ali ne poznajemo se još dobro.

Kada i kako ste odlučile da oformite bend?
Iva: Bend su oformila moja tri prijatelja iz benda i pozvali su me zato što im je bio potreban basista. A, i ja sam oduvek htela da budem u bendu.
Milica:  Oformljen nam je bend u Studiju Maus, aprila ove godine. Htela sam da podelim ukus muzike sa ostalima.

Koju muziku svirate?
Iva: Rok, eks-Ju, uglavnom obrade, dok ne pređemo na autorsku muziku. Za sada samo pričamo o tome, ali plan nam je da izbacimo album, gde bih ja pisala tekstove...
Milica: Većinom sviramo rok, pank,...

Da li imate uzore?
Milica: Nemamo.
Iva: Divlje jagode, Kerber, Ju grupa i neke starije grupe su nam uzori.

Kojim danima imate probe i gde?
Milica: Probe imamo svake nedelje u Studiju Maus.
Iva: Zavisi od toga kada nam je nastup, ali, probe uglavnom imamo nedeljom, jednom nedeljno, u Studiju Maus, a ako su nam potrebne dodatne probe, onda su tu braća Komarek, Mario i Mate koji imaju studio kod kuće, pa kod njih nekad idemo.

Gde ste  sve  nastupali?
Iva: U Grmeču, u Subotici i na festivalu Noć muzeja.
Milica: Nastupali smo u Muzeju. Reakcije su bile pozitivne.

Koji vam je najdraži nastup?
Iva: Noć muzeja.
Milica: Trenutno nemam najdraži.

Kakvi su dalji planovi vašeg benda?
Iva: Sada se fokusiramo najviše na nastup ovog petka, 24. juna, povodom završetka školske godine, u Kulturnom centru, od 20 sati. Posle toga, imamo nastup 16. jula na Suvača demo festu. Fokusiramo se na to da budemo aktuelni, da ne dosadimo publici, da ih stalno iznenađujemo.
Milica: Dalji planovi su nam da počnemo autorske pesme i odlučimo finalni žanr muzike.

Koja bi bila vaša poruka onima koji bi želeli da sviraju neki instrument, ali još uvek nisu sigurni koji da izaberu? Zašto bi trebalo da izaberu gitaru?
Milica: Moja poruka bi bila da testiraju instrumente, odluče se koji im se najviše sviđa, i onda polako da ga uče :)
Iva: Mene konkretno je privukla muzika. Mislim da nije bitno od kog instrumenta se kreće dok god imamo to nešto što nas privlači muzici. Na primer, ako u kolima sedimo i udaramo ritam dok slušamo muziku, dok putujemo ili se, jednostavno, opuštamo uz nju. Ja sam krenula od gitare, a planiram još instrumenata da naučim, da bi moje muzičko znanje bilo opširnije.

Šta volite da radite u slobodno vreme?
Milica: Da sviram gitaru, ili da crtam.
Iva: Ja volim da čitam mange i da učim strane jezike.

Imate li neku poruku za kraj?
Iva: Napredujmo!

Hvala vam na izdvojenom vremenu. Želimo vam još mnogo uspešnih nastupa. 
Iva i Milica, uglas: Hvala!

Marina Veljin, Vanja Badrljički i Anja Makivić, VI1

video: Studia Maus


video: Studio Maus

No comments: