Vrati mi moju knjigu

Od 19. do 28. februara, učenici naše škole imali su priliku da učestvuju u radionici "Vrati mi moju knjigu" u Narodnom muzeju koja se realizuje kao prateći program izložbe "Ex libris - komunizam" Istorijskog arhiva iz Pančeva. 
 
Cilj radionice je da deca shvate važnost čuvanja i vraćanja pročitanih knjiga, da se upoznaju sa pojmom ex librisa i da svoj primerak naprave. Radionica se sastoji iz tri dela: istorijat razvoja ex librisa, izrada ex librisa grafičkom tehnikom karton tisk i razgledanje izložbe.

 
Ex libris na latinskom znači "iz knjiga ili ova knjiga je iz moje biblioteke". To je mala grafika na kojoj vlasnik neke knjige simbolično sebe predstavi i zalepi je na unutrašnju stranu prednje korice. Na taj način obeležava svoju knjigu, a onom kome je pozajmio daje do znanja da je baš njegova i da treba da mu je vrati.
 
 
Gordana Rackov, učiteljica

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.